Svar till: Utveckla webben HT 2016

Hem SIG Security forum: Styrelsen SIG Webb – Version 2 Utveckla webben HT 2016 Svar till: Utveckla webben HT 2016

#4433
Lars Granath
Keymaster

Detta tror jag att den nya generationens medlemmar vill ha…

Jag vill:
• få tillgång till flera årsberättelser för att få uppfattning om vad föreningen gör och om de sköter sig.
• veta vilka aktiviteter som genomförts och ska genomföras för att kunna bedöma om de kan bidra till att jag kan utföra mitt arbete bättre (översiktligt och utan inlogg).
• lära mig nya saker och få handfasta tips hur jag kommer framåt i mitt arbete. Föreningen behöver “bevisa” för mig att de har ett modernt tankesätt kring säkerhet. Gärna diversifierad förening. Spridd ålder. Gärna olika säkerhetsnischer med möjlighet till diskussion/workshopar (infosec, itsec, scada…). Checklistor, konkreta tips och majoriteten av presentationerna kan ligga i medlemsarean.
• slippa att söka efter information. Informationen ska komma till mig och gärna som en kalenderbokning med påminnelse. RSS kan vara en lösning, men är lite för omständigt. Skicka ett mail med en kalenderbokning. PUSH-meddelande från en egenutvecklad SIG Security app vore coolt! 😉
• Förenkla swischbetalningen. Minska ner på stegen jag måste ta för att nå knappen “Betala”.

Jag tror på:
• Hemsidan i mobilen (ivf tittar jag på ordinarie hemsida i mobilen…)
• Mail och kalenderbokningar
• PUSH-meddelanden
• Google
• LinkedIN